BMW E39 535iA 11/1998

Základní údaje

Přesné typové označení vozidla: e39 535i
Druh karoserie: Sedan
Obsah: 3494 ccm, M62TU – VANOS
Rok výroby: 11/1998
Výkon: 180 KW (245 HP)
Druh paliva: Benzin
Barva: Oxfordgrün
Počet najetých kilometrů: 235 000 km, přibývají – stále v provozu
Stav vozidla: Záleží na úhlu pohledu. Byla na něm odvedeno spousta práce, nějaká práce na něm ale stále zůstává.
Platnost STK: 4/2018
Cena: 129 000 Kč

VIN pro ověření: GR70509
Dovezeno do ČR ze Švýcarska a přihlášeno 15. 12. 2008
Předchozí majitel vozu:  LOPOLO

Číslo posledního protokolu STK pro kontrolu km v ČR zde: 16-04-0567

Údaje z této kontroly:

Datum prohlídky Druh prohlídky Stav km Poznámka
12.04.2016 Pravidelná 228 124
16.04.2014 Pravidelná 206 283
21.11.2012 Evidencní kontrola 195 000
19.04.2012 Pravidelná 188 854
12.12.2008 Evidencní kontrola 156 000

V datech z evidenční kontroly 12. 12. 2008 je překlep. Vozidlo bylo dovezeno spol. Swisscars se 165 000 km, viz níže.

Výpis Autogarance carlife ze dne 6.1.2014 13:00:03

Auto bylo v minulosti celé lakováno vyjma střechy. Tloušťka laku kolem 200 mikrometrů, tj. další vrstva laku.

Výpis výbavy dle VIN s doplněným info o provedené úpravy

Vehicle Identification Number WBADN21070GR70509
Type DN21
Model 535i – EUR
Development Code E39
Chassis LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M62/TU
Displacement 3.50
Power 180
Drivetrain HECK
Transmission AUT
Color Oxfordgruen Metallic – 324
Upholstery Standardleder/grau – N6TT
Sport Leder Lightgelb O7LG
Production Plant DINGOLFING
Production Date 1998-11-05

Standard Equipment

202 Steptronic Steptronic
210 Dynamic Stability Control (dsc) Dynamische Stab. Control (dsc)
280 Lt/aly Wheels Spoke Styling Lm Raeder/speichenstyling
438 Wood Trim Edelholzausfuehrung
Cubic
520 Foglights Nebelscheinwerfer
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
555 On-board Computer Bordcomputer
665 Radio Bmw Business Radio Bmw Business
Erisin ES7061B

Options

216 Servotronic Servotronic
261 Side Airbag For Rear Passengers Seitenairbag Fuer Fondpassagiere
302 Alarm System Alarmanlage
401 Sliding/vent Roof, Electric Schiebe-hebedach, Elektrisch + glass
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend
Vnější zrcátka M5
456 Comfort Seats, Electric. Adjustable Komfortsitze Sportsitze Elektrisch Verstellbar
465 Through-load System Durchladesystem
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
625 Cellular Phone(motorola) Cpl Preparation Komplettvorb. Bmw Handy (motorola)
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds Cd Wechsler 6-fach
676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur
915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall

Information

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory
464 Skibag Skisack
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer
694 Preparation For Cd Changer Cd-wechsler Vorbereitung

Historie za mého vlastnictví – opravy a úpravy

12/2012 – LP čidlo ABS

1/2013 – výměna čtyřramenného volantu za tříramenný, nově obšitý, nové stěrače orig. BMW, nové svíčky NGK BKR6EQUP, nový chladič vč. expanzní nádobky Nissens

2/2013 – nová el. část spínačky, přetěsnění ventilových vík

2/2013 – nová váha vzduchu BOSCH, nové brzdové kotouče ATE a destičky ATE Ceramic vpředu

4/2013 – membrána separátoru oleje vzadu na sání – orig. BMW

5/2013 – výměna oleje a filtrů

9/2013 – faceliftová zadní světla, faceliftový lichtmodul, nakódování k vozu, zapojeno s pomocí originálního příslušenství – redukce konektorů. Původní světla jsou k dispozici. Výměna čidla vačky na první řadě válců (FEBI)

10/2013 – nová komplet přední a zadní náprava (ramena ATP, silentbloky ATP/Meyle, tlumiče TRW, uložení tlumičů Lemförder). Nebyly měněny silentbloky zadní nápravnice.

12/2013 – oprava koroze (víko kufru kolem vložky zámku, práh na straně řidiče vpředu)

1/2014 – kompletní rozleštění laku v MS Detailing. Více foto na FB stránkách

2/2014 – přetěsnění sání a vík ventilů, vodní pumpa,

4/2014 – Nová ABS jednotka 001 BOSCH

4/2014 – Aerodynamic paket spoiler pod přední nárazník (2016 po kolizi se srnkou nahrazen M-paket nárazníkem, viz dále), odtrhová hrana v barvě auta na víko kufru

7/2014 – Přední světla DEPO „Facelift“ (pouze dočasné řešení)

7/2014 – Nahrazena ohmataná tlačítka na multifunkčním volantu za jiná bez vad

9/2014 – LZ čidlo ABS, PP rameno spodní Meyle HD

10/2014 – Originální Hella světlomety s novými krycími skly, nové bixenonové čočky Hella G4 od Sviť Líp

11/2014 – přetěsnění vík ventilů, sání, škrticí klapky, oba separátory oleje, napínák rozvodů, přetěsnění vany + kontrola utažení olejového čerpadla a vodících lišt rozvodů, výměna oleje, řemenů a dalších serepetiček.

12/2014 – nová el. sahara a nádech vzduchu do airboxu, viskospojka

1/2015 – výměna dřevěného dekoru v interiéru za Technical Graphite, výměna oleje v automatu, výměna el. řízeného termostatu

3/2015 – Přikoupena sada kol 18″ BBS RC300 (jednorozměr) včetně příslušenství – klíč na pokličky, bezpečnostní šrouby McGard (karta ke šroubům pro koupi ořechu v případě ztráty k dispozici)

7/2015 – drobná kolize se srnkou, nevadilo v provozu dalších 9 měsíců

9/2015 – pomocná tyč řízení, výměna oleje a filtru

10/2015 – nové komplet zimní pneu Nokian WR D3, plovák nádrže (strana spolujezdce)

1/2016 – nové rozvody komplet, originál BMW, separátor oleje, přetěsnění motoru, repase VANOSů firmou Mehenker, pořízena a nalakována M5 elektricky sklopná zrcátka s pamětí, výměna náplní, silentbloky převodovky, atd.

3/2016 – zakoupen jiný interiér – sportovní sedačky s pamětí ve žluté kůži, černý koberec, černý spodek palubky, černé plato atd.

3/2016 – nové pneu 18″ letní Matador MP47 Hectorra 3 235/40 R18

3/2016 – nové výbojky Osram Xenarc NightBreaker D2S

3/2016 – výměna zakoupeného interiéru (vyjma sedaček – ty později) včetně koberce, dokoupena a instalována černá stropnice, černé bezpečnostní pásy, skleněný šíbr. Při té příležitosti zkontrolována koroze podlahy a napadená místa ošetřená. S ohledem na výměnu celého tunelu se měnil i autotelefon za jiný, ten není zapojen (jiný typ, nepoužívám ho a ani jsem možnost zapojení nezkoumal – je tam jen jako módní doplněk).

4/2016 – výměna kapoty po kolizi se srnkou v 7/2015, při té příležitosti vyměněn nárazník za M-paket (neoriginál). Plastové podběhy na autě jsou z druhovýroby, nesedí dobře, ale nové originály k autu mám (dnes cena nových cca 12 tisíc korun).

4/2016 – výměna rádia a MID panelu za autorádio 2din s DVD, navigací, MP3, přehráváním z USB, MicroSD. Systém WinCE.

5/2016 – zápis kol do TP na základě protokolu ze zkušebny DEKRA

5/2016 – instalace modulu ModLight2 na doplnění funkcí, které u E39 nejdou ani nakódovat (odemykání po automatickém zamčení, trippling/přísvit do zatáček, sklápění a vyklápění zrcátek z DO, uvítací hláška budíků, welcome světla apod.)

5/2016 – výměna sedaček v autě

9/2016 – Silentblok levého zadního ramena přední nápravy, Silentbloky v zadní těhlici, Přední ložiska (FAG) a brzdové štíty, Přetěsnění vík ventilů, Přestavění rozvodů, po tom roce se konečně propláchly repasované VANOSy a šly i propípnout ve správné poloze, Kryt sahary chladiče, Patice žárovky třetího brzdového světla, Výměna oleje a filtrů, Výměna obou zadních pružin

10/2016 – M5 vnitřní zpětné zrcátko, oprava kabeláže do víka kufru (žádná prasečí oprava, natažené nové pružné kabely).

Celkový součet investic je někde mezi 350 000 Kč a 400 000 Kč, nicméně nějaké další peníze auto určitě ještě dokáže zkonzumovat.

Fotogalerie ze servisu, oprav a úprav (nezahrnuje úplně vše):

Nedostatky

Spoustu jsem toho asi zapomněl, každopádně to hlavní a nejdůležitější tu snad je. Nedostatky jsou následující (budu se snažit jich do prodeje ještě co nejvíc odstranit):

  • po několikerém poskládání rozvodů na originální BMW přípravky si stále ŘJ motoru myslí, že vačkové hřídele jsou o cca 10 resp. 11 stupňů pozadu proti klikové hřídeli – budu řešit prioritně, kvůli tomuto nefungují VANOSy.
  • po studeném startu do mírného zahřátí motoru se ozývá pískavý zvuk od automatické převodovky, připomíná zavzdušněný hydroměnič. Naopak po studeném startu převodovka řadí D a R okamžitě, po zahřátí je třeba cca 1,5 vteřiny počkat. Vyjádření servisu – je to staré auto a automat, pokud nechcete dělat hned kvůli tomuto repasi automatu, doporučujeme neřešit.
  • pokud je vypnutá klimatizace, při dobržďování do křižovatky občas cukne při posledním podřazení
  • nějaké kosmetické vady

Klady

Spousta zásadních věcí je vyřešená, nainvestováno poměrně dost peněz, nicméně pravdou je, že v delším období a některé opravy případného zájemce mohou při denním používání vozu čekat vlastně znovu.

Cena

S cenou se dá po dohodě hýbat spíše v rámci toho, co na autě zůstane a co se z něj případně při prodeji očeše. Rozumná sleva možná.

Možné slevy:

  • bez letních kol 18″ BBS RC300 -15 000 Kč
  • bez navigace, s rádiem na CD, MID panelem -5000 Kč
  • bez M5 vnitřního stmívacího zrcátka -4000 Kč
  • bez modulu Modlight2 -1000 Kč